Danial pergi kerja..

Aiman start his UPSR Exam semalam... Arini hari yang ke dua.. esok last, subject Science and English... Disebabkan UPSR Danial tak sekolah sbb kelas di guna untuk peperiksaan..

Semalam, awal pagi time semua orang nak pergi... well.. myself, Sara and Aiman about to leave the house... Danial nangis.. katanya.. "ala bu.. adik takut duduk rumah sorang2.. boleh la adik ikut ibu.."... dengan air mata yang bergenang penuh.. "jangan la mcm tu sayang... ibu kerja.. bukan main2.. adik duduk rumah la.. tengok la cerita Duyung tu ke... Wall E ke.. boleh?".. and dengan suara yang tersekat2, "tapi.. adik takut la bu..".. kali ni dengan airmata yang tak dapat ditahan2... mengalir laju la pulak... and aku rasa betul2 bersalah.. tarik nafas panjang2... "ok.. but you have to promise me... jangan ganggu ibu buat kerja... nanti boss ibu marah... tau?"... dengan angguk sambil sedu sedan... Danial pun bersiap..

I have to admit, I am quite lucky... this is not the first time this kind of situation happened. And my employer is quite supportive.. apa taknya... tara bagi kalu... aku amek emergency punyalah!... so, dr me missing with emergency leave... better to have him around the office.. ;-)

My office? hmm.. I have 2 direct boss which is the Project Manager... and 7 other indirect managers.. that i have to serve. Like AC always teases me.. "her?.. oh you better forget it.. she only do the management! if you are not the manager.. you are out of her league"... yeah rite.. macam la bagus sangat aku ni... Kuli saja.. yang managernya boss aku...

Staff? now dah lebih kurang 35o orang... dalam dua bangunan.. most of them aku cuma kenal muka.. and senyum dan angguk je bila berselisih.. and if they are non manager.. or not with the management.. i.e. yang duduk dalam meeting management... which is only 15 out of 350 staff... jangan harap la aku tau nama kamu.. maaf..

Berbalik pada Danial.. harini.. mana saja aku pergi.. semua senyum and jadi seronok... why? sebab aku ada ekor kat belakang... Danial... ikut je aku tak kira ke mana... and.. the best thing is.. he did not ganggu aku buat kerja as promised.. he just followed me all the way... everywhere!

Ulasan