Jumaat, 30 Mei 2008

Growing pain...




Teringat zaman kanak2 bila mak marah sebab tak nak makan.. selalu hati tertanya2.. "apalah yang disusahkan kita yang tak nak makan.. orang kata tak lapar tu.. maknanya tak lapar la.. apalah yang nak dipaksa2.." tak faham betul!!.. terkadang tu tersebut jugak.. "ala... asik2 lauk ni je.. tak kan tak de lauk lain.."

Mak jugaklah yang kelam kabut masak itu untuk orang ini... dan masak ini untuk orang itu.. asalkan anak2 makan.. penat masak macam2 untuk semua orang pun tak kisah..

Dulu tak pernah faham.. kenapa kena marah itu.. kena marah ini.. orang tua dulu2.. mana ada yang nak explain.. kalau kata salah tu.. maknanya salah, jangan banyak tanya.. silap2 aribulan lebam birat isi dicubit..

Sekarang ni.. Kadang2 tu rasa nak tergelak pun ada bila tengah2 membebel kat anak2.. tiba2 hati ni dengan sendirinya terasa.. macam pernah dengar je ayat ni.. apa tidaknya.. ayat2 power mak masa zaman kecik2 dulu.. kita recycle semula dengan anak sendiri.. LOL!!! antaranya.. "Nenek kamu dulu.. tak pernah pun ada masalah dengan ibu.. tak percaya.. pegi tanya nenek kamu tu!!!.." Siapa la pulak yang nak pergi tanya nenek time tu... silap haribulan nanti.. kena lagi.. tak cukup dengan mak.. nenek pulak tambah...

Untuk Sara, Aiman & Danial.. ingat pesan ibu.. Ibu sayang sangat2 anak-anak ibu.. tapi kalau nakal... no excuse.. kena marah jugak..

Tiada ulasan:

jom baca quran

Me.. Today...

    follow me on Twitter