Hari Bodoh Aku...

Last week aku hilang shorthand pad aku yang aku guna utk amek minutes of meeting... Satu office tau.. and was so very lucky coz it was returned to me..

This week pulak... handphone aku.. tah mana2 aku tinggal.. only realise that it was missing towards lunch time.. call2 tak dapat.. and satu office dapat email aku... and by 02:30pm, tea lady next building datang... dgn senyum simpul... "akak dah agak dah... rasa2nya ini memang kamu punya.. tu la.. lain kali email la sama kat akak.. senang.." tersipu2 aku malu.. Terasa bodoh je menangis tadi...

Mcm perli je kak ita ni..

Hari tu saja ntah berapa kali aku malu.. diusik teman sepejabat.. tak cukup dengan email.. ada pulak yang datang personally kat tempat aku... malu dengan manager2 and director yang susah payah bertanya melebihkan inspector, just to see if they can help me to remember back where i have accidently lost the phone...

The only thing that i can say is "believe me... If i ever going to loose anything else next week... I'll throw in my resignation letter.."

Apa2 pun, terima kasih pada teman2 yang datang bertanya..datang dengan suggestion.. datang dengan menawarkan diri utk sama2 mencari.. datang dengan usikan.. datang dengan niat nak buat aku rasa bodoh... juga yang datang dengan usaha menalipon phone aku berkali2 hanya utk mendengar ring tone utk klu petunjuk...

The best thing is when one of the clerical staff approach me with question, "akak.. akak ok ke tak ni? dlm seminggu dua ni saya tengok akak mcm tak betul je... mcm orang runsing je..."

Aarghhh!!!! Bukan aku sengaja... Hari bodoh aku... nak buat mcm mana...

Ulasan