Kereta aku dah bersih!!!!!



Tiap kali aku nak cuci kereta... ada saja yang menghalang... dr minggu... masuk bulan... and kalau tak silap aku dah dekat tiga bulan (or may be more :-0) kereta tu tak bercuci... and kalau ditakdirkan orang terlanggar la kereta tu... (mintak2 jangan...)... aku yakin sangat2... kereta aku tak kan apa2... yang tanggal... cuma debu yang dah berinci melekat kat badan kereta tu...

Betul2 rimas dengan kereta yang melebihkan lori sampah... nak parking kat office pun dah rasa malu2... apatah lagi... bila yang parking bersebelahan tu berkilau, berkilat2...

Hari ni... ntah apa nasib aku... pergi GIANT Hypermarket... ada la pulak car wash baru bukak... "promosi kak... 1 kereta rm9.00.. masuk2..." and dengan hati yang sangat kembang aku masuk. Turun dr kereta "akak nak cuci?... kereta akak besar... 10 boleh?" katanya lagi...

Dengan senyum yang penuh..."tak de hal dik.. vacuum sekali tau.. "... budak tu pun amek kunci and "bolehhh.. " jawabnya.

Cepat2 aku tarik Sarah.. "cepat kak, sebelum dia tukar fikiran dia.. "

"Ibu bukan apa kak.. takut2.. lepas dia tengok kereta kita.. dia panggil balik.. TAK PE LA KAK.. SAYA BAGI RM10 KAT AKAK.. SAYA TAK JADI CUCI KERETA NI... TAK SANGGUP!!!"... Berderai ketawa kami dua beranak...

apa2 pun... selepas 2 jam kereta aku dah bersih :-)

Ulasan