Kenapa curi phone aku?????

Penatnya aku.. hari ni aku balik rumah dengan perasaan yang sangat hampa.. :-( Semalam.. phone aku hilang.. or perhaps the right word is.. "dicuri"....

Habis saja meeting pukul 05:00 petang semalam, macam biasa.. the first thing that i'll check is my mobile on my desk.. just to see if i have any missed call while i was having meeting.. perhaps my kids called ke.. and need me to return call.. but.. puas aku mencari atas meja.. tak nampak kelibat pun phone aku..

Habis semua isi handbag aku.. aku curah atas meja.. laci drawer aku selongkar.. pun tak jumpa jugak.. habis semua document yang ditinggalkan atas meja aku while i was in the meeting room aku clearkan.. pun masih tak jumpa.. hari dah semakin lewat.. tergerak nak call phone aku.. tapi.. yang aku dapat cuma message box.. phone aku dah dimatikan.. hati jadi panas tiba2..

Hati jadi sedih sangat2.. siapalah pulak yang dah amek phone aku tu.. dan aku balik rumah dengan rasa sedih.. "Mungkin ke phone aku kena curi???"

Pagi ni aku pergi kerja dengan harapan yang sangat besar.. phone aku akan dipulangkan.. dengan harapan yang sangat besar.. yang phone aku cuma di sembunyikan kawan2 aku yang gila tu.. dengan harapan yang sangat besar.. orang
tersilap.. but.. sedihnya.. harapan aku cuma tinggal harapan.. hingga ke petang.. tak de siapa pun yang datang pulangkan.. dan aku balik rumah petang ni.. dengan berat hati terpaksa akur bahawa.. "Phone aku memang dah dicuri.."

Ramai yang datang ke tempat aku melahirkan rasa simpati.. Ramai yang datang bertanyakan jika aku perlukan phone dan menawarkan the extra phone they have to me.. Ramai yang melahirkan rasa terkejut.. dan ramai yang turut sama "mencari" kalau2 terspot orang yang mengambilnya..

Sedihnya hati ni.. kenapa curi phone aku??? phone tu bukanlah phone yang mahal.. bukanlah phone yang ada GPRS.. bukanlah phone yang ada 3G... bukannya phone touch screen.. cuma phone biasa je.. harganya pun tak sampai RM1k..

Dan yang paling menyedihkan.. no phone yang ada kat dalam tu.. semua no2 penting.. data.. mp3 aku.. gambar anak2 aku yang aku simpan dari dulu.. semuanya..

And above all... it is beyond recovered.. :-(

Ulasan

Ummi berkata…
salam,

banyak kejadian jenayah sekarang. hp, laptop dan macam-macam lagi. masalah kesempitan hidup membuatkan manusia hilang pedoman :)

ummi pun dah dua kali tukar hp. :)
payarumput21 berkata…
Salam..

Sedih hati.. geram.. benci.. bingung.. semuanya Ummi..

Walaupun dpt no. yang sama dari service provider.. data tak de back-up..

Tahlah.. mungkin nak suruh beli baru agaknya..
Tanpa Nama berkata…
Kesian...saya bersimpati di atas kecurian tu...sabar je la...cari yang baru..
payarumput21 berkata…
Romzidubai..

Salam and thanks for dropping by..

"Barang yang lepas jangan di kenang.. dah menjadi hak orang lain.."

Cuma.. yang baru.. tak sama dengan yang lama.. sedih.. sedih.. :-(
wati berkata…
sian....sabar jelah,,hubby kita tanye awak asal dari paya rumput ke?...rumah kite depan rumah warisan melaka tu..
payarumput21 berkata…
Salam Wati..

Tak.. kita orang johor.. kerja di Sg Udang.. sewa di paya rumput..

Hmmm.. kalau rumah yang tu.. rasa2nya kita tau kat mana..

:-)