Kita Bukak Report Dulu Yea...

SALAM SEMUA....

GUYS.!!!! I'M BACKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Nota penting:

Beginning 19-01-09 aku tak dapat connect ke internet.. abis semua aku check.. and buat but still gagal untuk menadapatkan talian internet..
**sebelum tu.. phone rumah ada masaalah.. lebih 3 minggu and dibetulkan.. aku dapat line phone.. line streamyx la pulak problem..**

Aku ke TM bayar bill (ehem.. BILL belum overdue yea..) and at the same time report my internet connection yang tah apa masaalahnya.. and jawapan standard ialah.. "kita bukak satu report and technician akan datang tengoklah".. aku yang berpuashati dengan report yang dah dibuat.. pun balik la..

Esok.. balik kerja.. ada surat merah TM kat depan pintu.. "eh.. apahal la pulak TM ni datang time org tak de kat rumah.. datang tak call.. walhal.. dah dipesan time buat report tu.. special instruction.. to call for appointment as house owner is working and will not be in during office hours"

Call la 100.. and katanya.. "kita bukak report and nanti technician kita akan datang tengok".. Laaa.. jawapan standard lagi ni.. "dik.. aritu.. dah buat report.. in fact i dah bagitau.. kena call dulu before datang sebab i kerja.. bukan duduk kat rumah.." and after amek detail aku yang tah berapa puluh kali aku bagi kat depa2 ni.. aku pun letak phone..

Esoknya pulak.. tak de sapa pun call.. balik kerja.. internet connection still hameph.. geramm sungguh.. call 100 lagi.. and seperti yang di agak.. jawapan standard keluar lagi "kita bukak report.. bla bla bla bla.." Adoi laa.. angin sungguh..

Aku kata: "Eh.. berapa kali nak report ni??!! dari hari isnin and hari ni dah hari khamis tau!!"
**geram.. geram.. geram..**

TM Kata: "Kalau puan setuju.. kita cuba trouble shoot dari sini dulu"

And kami pun trouble shoot la satu2 ikut arahan.. and end of it..

TM Kata: "Kat sini semua ok.. kalau ikut kan test yang kita buat ni.. Saya rasa mungkin puan punya computer.. ada kemungkinan besar network card rosak.."

Aku kata: "Pulak dah.. tak pe lah.. nanti i check pulak computer ni"
**Wah.. network card?? Kena hantar ke Penang la pulak laptop ni.. Dell bukan ada kat sini..**

Esoknya aku bawak lappy aku ke office.. suruh IT check.. and conclusion..

Kata IT: "Kak ok je.. network card tak de problem.. Semua test saya dah run.. and.. even try connect kat office server.. tak de problem langsung.. Bukan computer.. line streamyx.. atau modem.. but modem jarang rosak.."

Balik rumah.. aku call 100 lagi.. and.. responsenya..

TM Kata: "Puan.. kat sini report kata network card rosak.. puan kena tukar dulu baru boleh guna internet"
**ewah.. ewah.. bercakap.. macam aku baru belajar guna internet la pulak.. siap bunyi macam perli lagi.. **

Aku kata: "Dik.. akak dah bawak laptop ni pi office.. IT dah check... tak de masaalah langsung.. Network card pun ok je.. mcm mana ni?"

TM Kata: "Tak pe lah puan.. kita buat report dulu.. bla bla bla.."

Aku kata: ****dalam hati... ARGGHHHHHHHHH!!!!! REPORT LAGII!!!!****
"Eh.. berapa banyak report nak buat ni dik..??!! Start hari Isnin.. la... dah hari Jumaat... dah lima hari bekerja tau??!!
** wah... tone pun dah lain.. angin sudah jadi ribut la pulak...**

TM Kata: "Kita buat report dulu.. nanti ada technician datang and akan tengoklah.."

Aku Kata: "Kalau report.. bila datang??!!"
**angin.. angin..**

TM Kata: "Tengokla.. ni dah cuti raya cina.. lepas cuti raya cina.."

Aku kata: "Lepas raya cina??!! Dik.. bila orang lambat bayar.. you all potong line cepat kan.. tak kisah pun raya cina ke .. raya india ke.. raya melayu ke.. ada pulak staff nak potong line.. part nak betul.. semua cuti.. apa ni??"
Ni.. akak nak tanya.. apa cerita dengan bill streamyx yang akak bayar.. bila tak de perkhidmatan.. you all charge ke tidak? Dah la call 100 punya la banyak iklan.. berjam menunggu.. pun kena bayar jugak.. cuba cerita sikit!!??"
**ribut dah tukar nak jadi puting beliung**

TM Kata: "Maaf puan.. tapi kita tak boleh buat apa2.. bill kena tanya bahagian bill.."

Aku kata: **alahai... lagila tension..**
"Tak pe la dik.. just give me a definite answer.. BILA SAYA BOLEH DAPAT INTERNET LINE I SEMULA??? I cuma nak tau tu je.."

TM Kata: "Mcm yang saya cakap tadi la.. kita kena buat report dulu.. and bla bla bla.."



Apa conclusionnya??? Tunggu yea.. nanti kita sambung part 2 pulak..

Ulasan

grow2g3th3r berkata…
fuh.. sunggh mencabarnyer dugaan streamyx ni ek... Dla pun kena gak mcm ni dulu... tapi, dla call dorang setiap 30 minit , sampai dorang bohsan.... Apa2pun...betul ckp awak tu.. bila time nak potong line.. laju je... bila time nak betulkan... macam2 alasankan...
jane berkata…
salam is,

haha...rasa2nya part 2 nanti dah tukar jadik berukband kot!!

memang itulah kelemahannya...orang sebelah ni dah berapa lama dah x dapek tenet dia! gitu jugak alasannya. aritu dia mengamuk kat teknisyen tuh..
.:dura:. berkata…
adoiii...
braper bnyk punya report daa...
benci org TM...:P
hady berkata…
hehe
asyik tengok kisah romantik aja
ataupun kisah drama aja
sekali sekala, nak jugak tengok kisah bencana alam PUTING BELIUNG

hahaha

baru la live life to the fullest...

hehe, bawak bawak bersabo ye... :)
Ummi berkata…
itulah namanya TM

kalau kita lambat bayar bil, dipotongnya talian kita

tapi kalau diaorg lambat, lain pulak ceritanya

ummi bela berukband celcom, kalau kat bandar, memang cepat dan pantas

tapi kalau kat kg, berukband tu lambat macam kura-kura tapi oklah jugak setakat nak tengok dan baca email :)
DrSam berkata…
memang setuju dan patut sangat marah kat TM ni. saya pun ada masalah macam tu. dah selalu sangat. potong cepat aja. baru-baru ni masalah bil pula. ada ke patut dalam bil asyik tertunggak 2-3 bulan padahal kita bayar tiap-tiap bulan. memang lembab betul. dah lali dok asyik kena call. yang tukang jawab call asyik tukar orang plak tu. apa dah..ingat nak tukar plan lain lah plak.
kakLuna berkata…
hmm...dh biasa sgt dgn insiden camni, kak..

mmg gerammmmmmm sgt sampai x leh kawal dh kemarahan.

ntah bila la dorang ni nk ubah sikap...
payarumput21 berkata…
Salam Dla..

Rupa2nya tak keseorangan kita yea.. Ramai sungguh la pulak yg menjadi mangsa..

Cumanya.. yg sakit ati.. jawapannya semua standard.. kengkadang tu heran.. apala rasa gaknya bila tiap2 hari org dok call and marah2 depa2 ni..

Tak de perasaan ke??
payarumput21 berkata…
Salam Jane..

Hehehehe.. betul.. betul.. memang BERUKband.. bapak segala BERUKband..

Make my blood goes upstairs..



Salam Dura..

Benci sangat2.. Nyampah.. Tak suka.. Meluat.. EEeeeee.. Semua2 lah!! Kan???..
payarumput21 berkata…
Salam Hady..

Hehehehe.. telenovela dah masuk musim 2 nih.. so, tukar la tukang tulis skrip.. and jalan cerita.. kalau tak.. rating turun.. nanti.. silap2.. production house terpaksa tutup la pulak kalau tak revamp..

;-p
payarumput21 berkata…
Salam Ummi..
Tu la pasal.. kalau ikut ati.. memang nak tukar je pada digi ke.. celcom ke.. atau apa2 kebenda lagi lah.. but.. setakat ni memang streamyx je la yang kata org tu boleh "diharap".. hmmmmm..(???!!!)



Salam DrSam..
Memang pun.. kalau bab dia.. cepat2 dia buat itu ini.. bila bab kita.. nak tunggu kita sebut.. bab* dan segala mcm perkataan yg tak enak didengar.. baru nak buat..

Ehem.. tapi kita tak de la sampai sebut perkataan "bab*" aka khinzir tu ari tu.. hehehehe.. tak gamak..
payarumput21 berkata…
Salam Luna..

Betul tu Luna.. dah dikorporatkan dah berzaman dah.. uniform.. kedai TM.. logo dan sebagainya.. memang tak kalah..

Customer service??.. still dok tara tu jugak.. Mentality?? still sama cam dulu.. Mana tak hot..
saya berkata…
dialog standard kalo buat report kat TM... buleh menyirap darahhhhh...