Khamis, 8 Januari 2009

Shrinking Palestine: Say NO to injustice!!!


Kebelakangan ni.. rasa terganggu sungguh dengan tajuk2 berita sama ada dari media elektronik mahupun media cetak. Tak sanggup nak aku tonton.. tak gamak rasa hati..

Geram betul hati dengan kekejaman zionis... Sedih dengan penderitaan penduduk Palestine.. :'(
Buat teman yang diluar sana.. mungkin dah pun menyumbang untuk mereka2 ini.. still.. andaikata masih berminat untuk menyumbang terus.. amatlah dialu2kan..


Sekadar info yang dipanjangkan....

xoxoxoxoxoxox



Gaza Humanitarian Fund Donation


Peace Malaysia will be initiating the Gaza Humanitarian Fund and it is hoped that Malaysians will contribute much needed funds that will be used for the purchase of foods and medicines. Peace Malaysia will also provide medical services using its doctors for Palestinians who continue to cross over the Rafah border.


PEACE Malaysia requests cash donations from the public. Please send your cheques to

B-13-D2, Plaza Mont Kiara, No 2, Jalan Kiara, 50480 Kuala Lumpur
or bank it in to
Peace Malaysia-CIMB-14200 007389058.



untuk maklumat lanjut boleh layari http://www.peacemalaysia.com/





10 ulasan:

wati berkata...

(Bertindaklah demikian terhadap golongan kafir yang menceroboh) sehinggalah berakhir peperangan jihad itu (dan lenyaplah sebab-sebab yang menimbulkannya). Demikianlah (diperintahkan kamu melakukannya). Dan sekiranya Allah menghendaki, tentulah Ia membinasakan mereka (dengan tidak payah kamu memeranginya); tetapi Ia (perintahkan kamu berbuat demikian) kerana hendak menguji kesabaran kamu menentang golongan yang kufur ingkar (yang mencerobohi kamu). Dan orang-orang yang telah berjuang serta gugur syahid pada jalan Allah (mempertahankan agamanya), maka Allah tidak sekali-kali akan mensia-siakan amal-amal mereka. (Muhammad:4)

payarumput21 berkata...

Salam Wati..

Rasa sedih sangat melihat dugaan yang Allah turunkan pada bangsa Palestine..

Terasa.. betapa dugaan yang kita terima selama hari ni.. cuma sebesar hama.. jika dibanding dengan dugaan yang diturunkan pada mereka..

:'(

payarumput21 berkata...

Sesungguhnya.. Allah lebih mengetahui..

Grow2g3th3r berkata...

Memang sedih sangat melihat penderitaan penduduk palastine ni...


Janji Allah SWT akan sampai bagi memastikan Islam akan tinggi semula dan musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi akan kembali ke era kesusahan dan penindasan seperti keadaan asal mereka.

Kita meyakini usaha mereka mengumpulkan bangsa mereka di tengah-tengah negara umat Islam itu akan berakhir dengan penghapusan mereka secara terus dari muka bumi Allah SWT ini. Ini bersesuaian dengan maksud sebuah hadith sahih riwayat Al-Bukhari dan Muslim:

"Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah orang-umat Islam berperang dengan orang-orang Yahudi (di sebuah tempat). Orang-umat Islam akan membunuh mereka beramai-ramai sehinggakan apabila mereka bersembunyi di sebalik batu dan pokok, tiba-tiba pokok-pokok dan batu-batu itu bersuara menjerit memanggil umat Islam agar membunuh orang-orang Yahudi itu, kecuali pokok 'Gharqad', kerana ia adalah pokok Yahudi".

Janji Nabi pastinya benar. Peristiwa ini akan berlaku bagi menamatkan siri pengkhianatan Yahudi terhadap Islam dan manusia secara keseluruhanny

dudu berkata...

kak pri 21,
mine updated.. :)

mother of two berkata...

mmg sedih... bila lagi tgk yg mati tu mcm anak sendiri.. kat sini pun ader buat demo last week. sama2 kita berdoa agar sibangsat dpt "anugerah" dari ALLAH..

payarumput21 berkata...

Salam Dura..

Hmmm.. patutla dia senyap sunyi.. sibuk yea.. :)

payarumput21 berkata...

Salam Grow2g3th3r

Insya Allah.. janji yang akan terlaksana satu hari nanti..

Sementara tu.. kita boikot ok..

payarumput21 berkata...

Shiela, Salam..

Kita doa sama2 yea.. Kita boikot ramai2 yea..

AmirHaddatsa berkata...

nk suh negara arab tlog??
uih sush2..mmg tggu kiamat bru nak tlog..
trgat ckp dr chandra - pak2 arab memag benci pada hamas banding fatah..hamas lebih kpda perjuangan islam bnding fatah..

jom baca quran

Me.. Today...

    follow me on Twitter