TM Report punya cerita.. Part 2

Salam semua..

Hmmm.. aku masih lagi terkial2 nak menghabiskan menziarah rumah kengkawan yang dah seminggu aku tinggalkan.. Ditambah dengan kesibukan sebagai seorang "Setiausaha" (**wah.. wah.. ayat.. hehehehe..**) Ditambah dengan kesibukan sebagai seorang ibu kepada 3 orang anak.. (**ini iklan..**) Ditambah dengan kesibukan sebagai seorang student tua.. masa dan pergerakkan tu.. amatlah terhad..

Apa2 pun.. Insya Allah.. akan ku habiskan jugak meround semua2 tu.. :)


Sambungan cerita TM...

Selepas aku disajikan drama2 yang menjurus kepada peningkatan "psi angin..".. dan jawapan terakhir TM still juga.. "Kita bukak report dulu.. bla bla bla bla.." Kesabaran aku yang setipis kulit bawang tu pun hilang lenyap.. and dalam sedar dengan tidak ...

Aku kata: "Tak.. Tak.. itu bukan jawapan yang saya nak dengar.. SAYA CUMA NAK TAU.. BILA LINE STREAMYX SAYA BOLEH RESTORE?? Bukan saya kena buat report.. bukan tunggu lepas tahun baru cina.. yang kalau ikutkan tiga empat bulan dari sekarang pun.. still lepas tahun baru cina.. BILA LINE STREAMYX SAYA BOLEH RESTORE???!!!
** wah.. ni memang dah angin gila dah ni... cumanya.. aku tak de la sampai jerit2..**

TM Kata: "Sekejap yea puan.."
** and sayup2 dari jauh aku dengar dia cakap dgn supervisor dia kot.. "tak.. dia tak faham.. semua dah cakap.. tapi dia tak faham.."**
"puan.. selepas raya cina.. technician akan datang.. bla bla bla.."

Aku Kata: "Mcm yang akak kata tadi.. that is not the definate answer yang saya nak dengar.. yg saya nak tau cuma BILA LINE STREAMYX SAYA BOLEH RESTORE.. tu je.. and.. tak kisahla kalau you nak kata I TAK FAHAM... MEMANG I TAK FAHAM.. SO.. SEKARANG NI.. I NAK YOU BUAT I FAHAM.." and aku pun yang dah lupa diri sambung..

"KAMU TAU TAK KERJA TU IBADAH??!! MCM MANA RASA KALAU KAMU JADI SAYA.. REPORT YANG SAYA BUAT ORANG BUAT ACUH TAK ACUH JE.. MCM MANA KAMU SEMUA KAT SANA BUAT KERJA.. TAK KIRA LAH SAPA PUN.. TAU TAK REZEKI YANG KAMU BAWAK BALIK TU.. TIAP HUJUNG BULAN TU.. KALAU KERJA CUMA MAIN2.. IBADAH APA NAMANYA TU?? BERKAT APA REZEKI KAMU TU BILA TIAP KALI.. TIAP HARI.. ADA SAJA ORANG BISING DAN SUMPAH SERANAH??"

**which only selepas aku keluarkan TAZKIRAH aku.. baru aku sedar.. I went overboard.. :( Sumpah.. sehingga ke saat ini.. tebal rasa menyesal aku kata mcm tu.. aku betul2 hilang sabar.. sekalipun aku tak menjerit.. but.. perkataan2 yg aku keluarkan.. memang tak patut di ucapkan.. dia cuma buat kerja dia.. which is.. TO GIVE STANDARD ANSWER.. **

Monday.. aku dah janji dgn budak2 nak ke A'Famosa Resort.. main air kat sana.. and while having our breakfast kat Alor Gajah.. mobile aku bunyi.. "Puan, saya dari TM.. puan ada report line streamyx rosak yea.. hari ni puan ada di rumah?? kami datang.."

Aku kata: **dalam hati.. eh.. raya cina kerja overtime la pulak..** "saya tak de kat rumah hari ni.. esok baru ada.. datang esok boleh?"
**well.. aku ada rumah.. belah petang tu.. cuma.. memang tak nak nengok org TM.. Nyampah!!**

TM Kata: "esok?? kalau macam tu esok saya talipon puan.."

Aku kata: **dalam hati.. musykil.. musykil.. raya cina kerja??!!**


And esoknya menunggu la aku mcm seorang pencinta.. dan akhirnya..

TM Kata: "lampu DSL tak menyala?? hmmm.. sebelum ni ada report phone rosak yea.. saya sekarang ni kat switchboard TM.. bla bla bla bla.. ok.. sekarang.. cuba puan check.. ok tak lampu DSL tu??

Aku kata: "haa ah.. dah menyala.. and... ok.. ok.. dah connect ke internet.."

TM Kata: "Dah ok.. dah yea..?? dah boleh connect ke internet?? kalau mcm tu.. ok lah.."
**bunyi mcm org nak letak phone je..**

Aku kata: "Terima kasih yea encik.. but.. eh.. nanti.. sebenarnya.. apa masaalah streamyx saya??"
**aku yg masih lagi tak puas hati menanya..**

TM Kata: "oh.. masa betulkan line phone puan haritu.. org yg betulkan dah disconnect line streamyx puan.. lupa nak plug in balik.."

KORANG KAT LUAR TU.. CUBALAH KATA KAT AKU YANG
MEMANG TAK FAHAM2 NI.. HANYA KERANA KECUAIAN TAK PLUG-IN LINE TU KE TEMPAT ASAL.. AKU TELAH MENYUSAHKAN DIRI DAN MEMBUANG TENAGA TERMASUK BILL TELEFON MENELEFON 100

(line ni bukan free yea.. banyak iklan pulak tu.. sepatutnya dihapuskan charge untuk line help 100 ni..)..

KORANG RASA LAH KAN.. PATUT KE TIDAK AKU MARAH?? PATUT KE TIDAK DEPA2 NI KENA MARAH?? SALAH AKU KE BILA AKU MARAH???


But then.. itu kisah minggu lepas.. hari ni.. aku punya level marah tu.. memang dah 100% turun.. and hari ni.. aku cuma rasa kesal je.. disebabkan sikap acuh tak acuh mereka.. ramai kita yang jadi mangsa dan tak boleh berbuat apa2..

And memang betul kata Cikgu Jane.. BERUKband sungguh!!

Ulasan

grow2g3th3r berkata…
wow... mencabarnyer perjalanan streamyx ni kan... apa2pun, tak aperlah, jangan rasa kesal... kita kan manusia biasa.... tahap kesabaran kita kadang2 teruji... anggaplah ianya sebagai luahan rasa je pada staff TM tersebut.... skrg.. jom kita berinternet abis2an!....
Mother of Two berkata…
mmg sakit hati tau kalau internet problem. lagi2 skrg dah tak layan tv program asik internet jer.... nie sure kak isma rindu geng bloggerkan...hehehehehe
jane berkata…
salam is,

email orang janelabu@yahoo.com.my

haha....tenet dah elok ya. yu go go girl!!
Hanisumayyah berkata…
Kak...

Agaknya nasib saya bertuah kot, saya call 100 tu sebelah malam, esok pagi2 buta lagi saya tengok ada 2 mamat TM panjat tiang telefon saya...macam tau2 jer streamyx saya rosak, pastu saya gatal pi tanya kat dia, napa panjat tiang telefon rumah saya...kena sebijik, sebab jawabnya, "dah puan call TM,kan?

Tulah saya terkejut sebab terlampau cepat pulak datangnya...tu lah lain tempat lain plak caranya,kan?

Tapi kak, bagus tazkirah akak tu...dapat pahal tu saling mengingatkan benda yang benar...bagus2...
Ummi berkata…
bagus jugak bagi tazkirah kat diaorg

sebabkan kecuaian diaorg, kita pulak yang terpaksa habiskan duit kena bayar bil telefon

bila bercakap pasal TM, banyak yang buat ummi kurang senang dengan perkhidmatannya :(

tapi kita tak ada pilihan, sebab banyak service yang masih di monopoly oleh syarikatnya :(
payarumput21 berkata…
Salam Dla..

Memang mencabar mind, hati, perasaan juga kesabaran sungguh..

Terfikir la lepas tu.. mesti dia pun menyumpah dalam hati kat kita sbb marah2..

Adat la.. nak buat mcm mana.. hati tengah membara..

;p
payarumput21 berkata…
Salam Shiela..

Rindu.. hehehe.. sbb tu yg angin gila tu.. ;p

Zaman dah berubah.. Kalau dulu time mak2 kita.. boleh la melangut depan TV tunggu DRAMA MINGGU INI.. hehehehe..
payarumput21 berkata…
Salam Jane..

Sis, kita sibuk sikit la ni.. nanti kita email yea.. ada nak tanya sikit la..

Cerita mistik nih..

thanks..
payarumput21 berkata…
Salam WA..

Bagusnya call malam.. esok dah mai.. tak payah susah2 buang tenaga nak marah2 ek..

Mungkin bergantung pada org yg mengambil report tu jugak kot..

Berasa mcm.. zalim sangat la pulak bila tazkirah yg sebegitu kita bagi kat org.. but.. time tu mmg dah maximum marah tu..
payarumput21 berkata…
Salam Ummi..

Memang setuju sangat.. kalau ke kedai TM tu.. imej korporatnya.. mmg tereserlah.. cumanya.. bab services pd kita2 ni saja..

"UMUM mengetahui.. HAMPEH"..

Buat rosak.. buat cacat imej je..
.:dura:. berkata…
kak is, nak mintak bantuan ni..
boleh x draftkan surat berhenti kerja utk dura... x kisah lah english ke malay... then email kan kat : dura_mufc@yahoo.com
_itu pun klu free lah... TQ...

eh lagi satu, tiket msk ke a'famosa skrang brape RM ye??
Unknown berkata…
Salam Dura..

Esok akak email kat kamu boleh.. nak tanya banyak2 pun mmg tgh kelam kabut la ni.. esok yea.. sebelum lunch mesti dah ada dalam inbox kamu. ok?

A'Famosa? Dewasa RM40 & Kanak2 RM35 + lunch sekali..

any
hady berkata…
hehe

last last penyebab segala puting beliung ni sangatla kecil ja

huhuhu

buang karan betul..

tapi takpa

tu semua ujian kesabaran tu

er, tapi lulus ke fail ujian tu kak? hehehehe.. peace
As@Aza berkata…
akak baru kener sekali tu pun dah naik angin kaann?? ;)....cuba bayangkan kat rumah saya tu....every month...yeerr diulang yer kak....every month at least sekali....mesti akan ader problem line streamyx tu....hangin betul kami...setiap kali hujan...sure lampu DSL takkan menyala & selagi tak call nombor keramat 100 tu...takkan dipedulinya line tu....kita ni tiap2 bulan bayar bill tak pernah miss...tapi service depa betui2 macam hampeh....haaaa ni sesi luahan perasaan saya pulak nampaknyeerr...sorry yer kak...terover pulak...hehehehe
payarumput21 berkata…
Salam Hady..

Memang buang karan je.. kalau la tau.. awal2 lagi dah pi kat TM switchboard and cucuk sendiri yang di unplugged tu..

Tak payah nak naik angin.. ke.. guane?? acu kabo??



Salam Aza..

Alahaiii.. sampai cam tu sekali ke??? yg mendengar pun sakit jiwa.. apatah lagi yg merasa..

ingat akak punya kes teruk.. ada lagi yang kronik yea..