Ahad, 24 Mei 2009

Kisah aku dan dia.. Apakan dayaku.. dia SENIOR : Part 1

"Hah!!! apa tercegat kat situ lagi??? menyanyilah.. saya nak makan ni!!! selagi saya tak habis makan.. jangan berhenti tau!!!????"
sergah K pada aku yang ketika tu terkebil2 bila disuruh menyanyi ditengah2 lautan orang ramai di dewan makan... Maka menyanyi lah aku.. dengan suara yang tah.. aku sendiri tak tau rupanya.. Dan.. bermula hari itu.. maka.. akupun menjadi resident artist untuk K.. sepanjang2 minggu orientasi...

Pada masa lain pulak.. "Nah!! amek cawan nie.. Awak nampak tong air kat depan tu??", dan aku mengangguk sambil melihat bekas air stainless steel yang besar di depan dewan makan.. "Haaa.. bagus.." katanya sambil senyum..

"Awak amek cawan nie.. pegi kat tong air tu.. ketuk tong tu kuat2 dengan sudu nie.. bila semua orang pandang kamu... jerit kuat2 biar semua orang dengar.. OIIII... AKU HAUS.. and minum air tu.. Hah!! pergi sekarang!!!"
dan dengan berat hati.. diturutkan jugak apa kehendak K..

Sesungguhnya tak sabar nak aku habiskan 2 minggu - minggu orientasi zaman sekolah dulu.. Bencinya aku pada K.. tak sudah2.. aku jugak yang dibulinya.. dimalukan dikhalayak ramai.. mujur minggu orientasi.. minggu yang penuh dengan kesakitan bagi kami semua pelajar baru.. cuma 2 minggu.. Dan aku kira azab aku dimalukan didepan khalayak ramai berakhir pada hari terakhir minggu orientasi.. sayangnya... jangkaan aku meleset sama sekali..

Setiap pagi.. without fail.. bila aku buka pintu untuk keluar dari dormitory.. dari Dewan Makan.. K akan menjerit menyanyi lagu NoorKumalasari, sekuat2 hati.. "Selamat Pagi Sayang"... Hahahah... pernah dengar lagu tu??? Aaarrgghhhhh!!!! tertekan sungguh aku rasa.. tapi.. apakan daya.. dia Senior...

Sapa pernah melalui saat2 nie??? mesti faham perasaan aku...

Eh.. kenapa pulak tetiba cerita pasal zaman sekolah.. minggu orientasi nie..??? Hmmm.. kita sambung part 2 pulak nanti eh...

Jangan serik...

8 ulasan:

catz_mafia berkata...

Kak Isma,
kena buli ek.. siannya.. ana yang brutal ni pun kena gak.. huhuh

payarumput21 berkata...

Salam Ana..

Hehehe.. benci kan??? tak suka! tak suka!

Ummibatrisya berkata...

kenangan yang sangat indah walaupun sangat perit untuk di ingat :)


semakin hampir detik 6 june :)

yang ini pun kenangan terindahkan :)

Razak berkata...

Sepatutnya suaikenal itu mengajar kepada kebaikan tapi kerapnya diambil oleh senior dgn jalan yg tidak bermanfaat kepada pelajar baru

MAMASYAZA berkata...

sapala si K tu..??? patut kena ikat kat pokok kasi kerengga menggigit dia...baru tau

hady berkata...

hahaha

kesian dia..

akak nak tahu apa taktik tak kena buli?

ini hady - duduk asrama 5 tahun xpernah kena buli

caranya senang
ambik hati abang2 pengawas
dalam masa sama
lepak sama sama dengan abang abang gangster

resultnya?
abang pengawas tolong belikan makanan dari pasar malam..
abang gangster ambilkan makanan bila demam..

oh, time sekolah la paling syok!

mother of two berkata...

ooo.. mangsa buli rupenya...hahahah..sy tak pernah pulak dibuli dan membuli.. budak baik:)

payarumput21 berkata...

Salam...

Ummi: Hahahah.. memang indah.. but bila teringat tu.. sakit ati still ada lagi..



Razak: Hmmmm.. setuju.. setuju.. ada tu yang melampau2.. sampai mendera secara fizikal.. mental.. toksah cerita la..

But.. thinking back.. peristiwa yg macam ni.. yang mampu membuat kita2 nie.. lebih tinggi jatidirinya.. semangat juang tu.. lebih dari yang lain.. hahaha..


MamaSyaza: Siapalah K tu ek??? hehehe.. Memang patut kalau ikat kat pokok dan biar kerengge gigit dia.. baru dia tau..

Nanti kita tangkap dia sama2.. :)


Hady: Ada hikmahnya jugak cuma K saja yang buat akak mcm tu.. sekurang2nya.. senior2 lain beri laluan.. sbb.. junior nie.. dah ada yang "punya".. huhu..


Shiela: Apakan daya ku... Dia SENIOR...

Adusssss!!!!!

jom baca quran

Me.. Today...

    follow me on Twitter