Bulan.. Rindu.. dan Aku..

Gambar Hiasan: Saja nak tepek.. Tiada kaitan dengan entry dibawah.. ;-p


Aku kira.. aku dah cukup "dewasa".. dan melepasi farsa2 (*ehem.. phase??*) merindu... Aku kira.. aku dah cukup "dewasa".. untuk tidak merasa rindu yang kejam dalam hati.. Aku kira.. aku dah cukup "dewasa".. untuk tidak merasa tersiksa dengan jiwa dan perasaan..

Teringat masa belajar dulu.. pernah aku rindukan seseorang.. hahahaha.. ini cerita cinta monyet.. memang macam monyet pun.. hikkssss... Bila rindukan seseorang.. aku selalunya akan duduk kat balcony.. ehem.. time tu kat Bukit Sekilau.. bilik kat tingkat 3 mengadap quarters polis.. orang Pahang mungkin tau..

Back to the rindu story.. dulu tak macam sekarang.. sekarang nih.. ada handphone.. ada sms.. ada mms and better yet now.. ada 3G.. and what so ever "ssss" lagi lah.. time tu.. email pun takdak!!! cuma harapkan surat yang posmen bawak je.. hahaha...

Ada satu malam tu.. seperti kebiasaannya aku duduk sorang2 kat balcony... hahahaha.. menangis la konon2.. sorang2.. senyap2.. al maklumlah perempuan ni.. ada time2nya dia moody.. **MEN out there.. don't blame us for being emotional all the time.. we are created and ruled by hormone..** and dalam rasa sedih merindu tu.. tetiba mata mendongak ke langit... Wahhhhh!!! banyak bintang oooo.. and ada bulan.. bulan penuh..

Dan aku tetiba terdiam.. merenung bulan penuh indah bercahaya.. terfikir dalam hati.. "dekatnya bulan tu.." and terfikir dalam hati.. "kalau aku nampak bulan tu.. and kalau dia pun waktu ni ada kat luar dan melihat bulan tu.. and kalau aku dgn dia boleh tengok bulan yang sama pada waktu yang sama.. maknanya.. kami bukanlah terpisah jauh mana pun..." and tetiba la pulak.. hati aku rasa lega serta merta... HAHAHAHAHA...


p/s - Cerita sebenarnya nak cakap.. Lambatnya bulan November habis... Lambatnya plant shutdown habis.. Lama lagi EnAmat balik... and cerita yang paling utama sekali nak cakap.. AKU DAH TAK PERCAYA TEORI BULAN KAT ATAS TU!!!! tengok la bulan sampai keluar bijik mata nih.. aku masih tetap rinduuuu. Huhuhu...

** Sigh.. Sigh..**


Ulasan

Mother of Two berkata…
en.amat, cepat pulang!!!!
Jiey Mien berkata…
Sweetnya Kak..

Rindu tak mengenal usia..
Rindu akan tetap menjengah selagi kasih menggunung..
Selagi cinta memenuhi ruang hati..

*Selangit... Selangit.. Selangittttt*

Apsal lagu Mas Idayu yang kuar neh???
Mesti sbb akak tgk langit...
hehehheheh..
=)
payarumput21 berkata…
Salam Shiela..

ntah EnAmat nie kan shiela kan.. cepat la pulang... huhuhu..
payarumput21 berkata…
Salam Jiey..

Alamak.. malu la pulak nak mengaku.. but.. tu la hakikatnya..

Selangittttt!!!

hahahaha..
DrSam berkata…
bulan tidak pernah lupa menemankan pungguk yang tidak bosan-bosan rindukannya.