Diganggu Mimpi Ngeri...


"Kat mana tandas ye??" kata teman aku.. and.. "entah.." jawabku pendek sambil terus berjalan masuk ke dalam rumah yang serba gelap.. sambil dalam hati.. "aku tau tempat ni.. tapi.. kat mana ye.."

Dan kami berdepan dengn dua pintu yang bertentangan.. "Ini kot.." dan kawan aku pun terus masuk.. "tunggu luar ye.." katanya sebaik saja hilang dari pandangan mata kasar aku.. Aku yang keseorangan berpaling melihat pintu yang satu lagi.. dan..

Keluarlah seorang perempuan dari arah pintu yang bertentangan dengan berpakaian serba putih.. melihat aku.. sambil menghulurkan bungkusan kecil juga bewarna putih pada aku.. Dengan spontan.. tangan aku juga dihulurkan untuk menyambut bungkusan kecil yang diberi..

Sebaik saja bungkusan putih mencecah tangan, tiba2.. terlintas dari kepala "tak kiralah kalau dalam mimpi sekalipun.. kalau ada orang bagi barang.. jangan ambil.. mungkin ada niat tak baik.."..

Juga tanpa semena2.. sebaik bungkusan hampir bertukar tangan.. aku tarik semula tangan yang dihulur menyebabkan bungkusan jatuh ke atas lantai..

Aku bergerak ke belakang selangkah.. demi selangkah.. malangnya jatuh terduduk.. dan perempuan tadi dengan marah menangkap kaki aku.. menyeret aku dengan kuat.. dengan riak air muka yang sangat bengis.. aku hanya mampu menjerit.. meronta2 cuba melepaskan diri..

Dan.. Sayup aku dengar suara EnAmat menyuruh aku bangun.. Aku yang bangun terus menarik kedua belah kaki sambil merapatkan lutut ke dada.. menggigil ketakutan.. memegang pergelangan kaki yang masih lagi terasa sakit..

Dan ini bukanlah kali pertama aku mimpi didatangi wanita aneh.. sesungguhnya hanya Allah sahaja yang menjadi pelindung aku.. juga tempat aku memohon perlindungan.. Semoga aku.. ahli keluarga ku.. semua insan yang aku sayang.. juga teman2 ku.. terpelihara dari segala kejahatan malam serta kesesatan siang.. Aminnn..

p/s - aku tau mimpi cuma mainan tidur.. tapi.. bermimpi perkara yang sama hampir setiap kali.. buat hati aku jadi sangat curiga..

Ulasan