Ahad, 25 Julai 2010

Langgar pantang.. :))


Salam semua... :)) Apa cerita kita hari2 minggu nih ye? ** hahah.. dah nak hujung hari pun.. tinggal berapa jam je lagi** Ni nak cerita yang tak de cerita sebenarnya.. cerita yang tah apa2..

Puan Besar **sebab dah makin membesar** masih lagi dengan hormon yang tak menentu.. angin tak baik.. angin baik.. angin suka.. angin nak membengis je.. angin nak gelak.. sampai Puan Besar pun rasa.. haihhhh... serupa orang tak betul je.. emo tak tentu pasal... suka suki je nak tukar2.. **jangan baby nanti kuar ikut angin gila Puan Besar dah... mau pengsan Puan Besar.. En. Amat.. kakak dan abang2 nya nak melayan..**

Macam yg Puan Besar cerita dalam episod yang lepas.. Puan Besar alah pada bau masa mengandungkan Sara dulu.. dan bila Puan Besar selamat melahirkan.. nak dijadikan cerita.. alahan pada bau tu.. tak pulak hilang2.. sampai la ke saat ini... **Ya tuan2 dan puan2... pada sesiapa yang tak tau lagi.. Puan Besar memang alah pada bau yang kuat.. durian? nangka? cempedak?.. hatta minyak wangi sekali pun.. memang Puan Besar tak tahan.. boleh nangis dibuatnya.. ** Dan alahan pada bau semakin menjadi2 bila kini Puan Besar mangandung lagi..

But semalam.. tetiba terasa2 sgt nak makan durian.. dan bila Puan Besar suarakan hajat di hati.. En. Amat seakan tak percaya.. dan bertanya lah banyak2 kali.. meminta kepastian.. betul ke Puan Besar betul2 nak makan durian??? dan kami pun berhentilah di tepi jalan untuk membeli durian.. dan Puan Besar dengan rasa mcm nak nangis naik kereta sbb bau durian tersangat lah kuatnya.. pun Puan Besar tahankan je sbb.. tekak betul2 tak sabar nak makan..

Kesimpulannya... memang mencabar sgt2 Puan Besar rasa sbb.. selepas tu.. Puan Besar kepeningan yang teramat sangat.. kerana dah melanggar pantang.. **pantang bau durian.. Wakakaka** Makannye pun bukan banyak.. ada la cuma 2 - 3 ulas je..

Apa2 pun.. harap2 lepas ni.. Puan Besar tak akan ada rasa teringin nak makan durian ke.. nangka ke.. cempedak ke.. atau apa2 saja lah yang seangkatan dengannya.. tak sanggup nak menahan cerita lara sedih nestapa.. akibat melanggar pantang..

Dan nak cerita lagi.. alhamdulillah.. terima kasih atas doa kawan2 kat luar tu.. Puan Besar dah semakin sihat.. cuma masih lagi tak boleh melasak.. kalau dulu time sihat.. berjalan macam ribut.. sekarang dah macam siput.. km/h dah lebih 60% dikurangkan.. **yang kalau orang tak tau sejarah Puan Besar mesti angkat kening kehairanan...** so.. kengkawan bayangkan lah sendiri ye.. makan pun.. tak de la nak muntah2 sampai kosong perut.. cuma.. bila terasa nak makan.. but bila makanan dah depan mata.. tak lalu la pulak.. **tak ke mengada2 namanye tu??**

Memang mencabar bila mengandung di usia yang agak diambang keemasan nih.. berbeza betul.. walau kita tau apa yang sedang berlaku pada badan kita.. banyak yang masih lagi diluar kawalan.. Apa2 pun.. alhamdulillah.. semoga segala2nya dipermudahkan Allah.. bagi aku juga kandungan.. semoga aku diberi kesabaran ketika diduga.. semoga aku sentiasa tabah.. dan semoga baby yang bakal lahir ni nanti juga akan menjadi seorang yang sabar **macam En. Amat** dan tabah **macam aku** bila diduga.. **hahaha.. ayat tak boleh belah.. macam la nak bersalin esok..**

Seorang teman yang agak rapat dengan aku.. selalu berkata.. "It is a very enriching experiences to experience.. and words just cannot explain how the feeling is.." Dan aku bersetuju..
something personal that only those who has gone thru the process knows exactly how it is..

I survived the 3's... and InsyaAllah.. I will too this time.. Teman2.. doakan sama ye.. :))

4 ulasan:

a kl citizen berkata...

kuatkan semangat.
dah memang di luar kawalan nak buat camana kan

terbaru dari saya : banyak pilihan

payarumput21 berkata...

Salam AKC..

Terima kasih atas sokongan.. InsyaAllah.. akan terus dikuatkan semangat nih.. :))

snowwhite664 berkata...

tahniah ye akak...

payarumput21 berkata...

Snowwhite664, salam and thanks..

jom baca quran

Me.. Today...

    follow me on Twitter