Salam Ramadhan...



Salam Semuaaaaaa..... Hmmmm... diam tak diam dah nak masuk bulan Ramadhan lagi sekali kita semua ya... Tahun nih... terasa2 debaran nak berpuasa.. pertama kali berpuasa selepas berpuluh2 tahun tak melaluinya di Johor Bahru... tahun ni berpuasa dekat dengan mak.. malangnya.. mungkin cuma berbuka dan bersahur di rumah saja.. sebabnya??? aku masih lagi tak berapa sihat untuk drive.. lagipun tak larat nak balik tengah2 malam.. lebih2 lagi dalam keadaan yang serba kekurangan nih...


Hmmmm... kenapa berdebar2 ek??... Ya lah... dah berbelas tahun.. berpuasa sendiri.. kali ni.. "berdua".. hahaha.. dengan baby dalam perut.. larat ke aku nanti??.. InsyaAllah.. harap2 segala2nya dipermudahkan Allah bagi kami berdua nanti... aminnnn... Teman2.. doakan sama ye..


Teringat time mengandungkan sara dulu... walaupun under CRIB order - Complete Rest In Bed order.. aku masih sempat berpuasa.. walau ada hari2 yang aku tak larat dan terpaksa meninggalkannya.. but.. Alhamdulillah.. dapat aku menjalani ibadah berpuasa dan berbuka sama2 dengan En.Ayah.. Time Aiman pulak... masih lagi dengan CRIB order.. tapi.. tak sehari pun aku mampu menunaikan ibadah puasa.. kenapa ek? Apa tidaknya.. sepanjang2 bulan puasa aku ada di hospital... sedih kan?.. sempat dapat hamper.. dapat duit zakat.. and mcm2 lagi lah..


And time Danial.. aku berpuasa.. dan kali ni.. alhamdulillah.. walau ada beberapa hari aku tak mampu menunaikannya.. Syukur.. aku dikurniakan Allah kesihatan yang baik.. dan tak banyak masaalah..


Cuma untuk tahun ni masih lagi samar2.. Dulu.. aku tak pening2 atau muntah2.. Semuanya En.Ayah yang rasa.. **terima kasih tak terhingga pada En.Ayah.. kerana menanggung semuanya dengan rasa ikhlas**.. and kali ni.. untuk pertama kalinya.. walau setelah ada anak 3.. baru aku merasa.. pening2.. muntah2.. dan alahan pada bau yang semakin teruk.. dan En.Amat pun turut sama merasakannya... **haha2.. baru adil kan..**


Dulu.. time mengandungkan Sara.. aku berhenti kerja kerana kesihatan tak mengizinkan.. dan secara kebetulan.. time Aiman, aku berada di Labuan dan memang tak bekerja... and bila mengandungkan Danial pulak.. baru saja balik dari Labuan.. masih lagi berkira2 nak mencari kerja.. yang mana akhirnya.. aku tak bekerja dan hanya di rumah sehinggalah bersalin.. dan Danial berusia 18 bulan.. Puas dapat jaga anak.. melihat anak besar depan mata.. menyusukan anak dengan air susu sendiri.. ***hahahaha... lari tajuk sudaaa..***


Apa2 pun.. buat teman2 diluar sana.. SELAMAT BERPUASA.. RAMADHAN AL-MUBARAK!..


Teringat En.Ayah.. tahun ni, En.Ayah sekali lagi berpuasa jauh dari keluarga.. adik beradik.. juga anak2.. semoga dipermudahkan bagi Allah segala pintu kesulitan.. dan ditabahkan hati ketika menempuh dugaan.. Teringat budak2.. tentu2 mereka seronok kalau dapat berpuasa.. sekaligus berbuka bersama En.Ayah..


Tahun ni jugak.. Aku cuma berpuasa dengan anak2.. En.Amat.. bekerja di luar kawasan.. and cuma akan balik bila hujung minggu saja.. Semoga Allah permudahkan perjalanan harian kami semua..


Oh ya.. bagi yang masih lagi tak de jadual berbuka puasa dan imsak.. boleh lah klik di sini ----> www.islam.gov.my/portal/puasa10.php untuk dapatkannya ye..


Dan untuk kesekian kalinya.. Selamat Menyambut Ramadhan Yang Mulia... Semoga dipermudahkan bagi kita semua segala pintu kesulitan.. dan selamat menjalani ibadah puasa teman2... :))


p/s - puasa tak lagi.. dah pening nak masak apa first day sahur and berbuka... LOL..

Ulasan

♥MAMASYAZA♥ berkata…
akak sy belum sempat nak carikan ikan pekasam utk akak, masih dlm proses...sowwy lambat. selamat menyambut ramadhan dengan jayanya.
Mother of Two berkata…
salam,
kesian...hehehhe...ikan pekasam byk kak...kat kelantan, tp jauhlah pulak yer... mmg first class punyer. selamat berpuasa walau tak bleh posa...hiksss
payarumput21 berkata…
Su..
Terima kasih.. malu akak susahkan Su.. apa2 pun terima kasih.. Tak apa lambat.. **dah terbayang2..LOL**

And.. Selamat berpuasa juga buat Su & keluarga...
payarumput21 berkata…
Shiela..

Tu lah.. mengidam yang jauh2 je ek.. tak reti nak cari yang dekat2 rumah.. kedai mamak ke.. ni sampai ke Alor Star bagai kannnn.. hahaha..

Hmmmm.. sebut pekase kelate.. samo ko ghaso nyo?? **grammar lebih kurang la yeee.. **

And.. selamat buerpuasa utk Shiela.. En Somi.. & Angels jugak....