Meniti Hari Tua...

Salam semua... hahahaha... tajuk tak boleh belah kat atas tu.. :)

Okeh.. hari ni kita nak cerita pasal bila umur meningkat.. keh3x.. mesti semua terus tuka channel kan.. tak nak baca.. apa2 pun.. tak pelah.. kalau tak nak baca pun.. I tetap teruskan menaip you..

A friend of mine was so secretive of her age.. She is 2 years older than I am... Hmmmm... kalau tahun nih aku patpoloh.. maknanya.. dia patpolohdua la kannnn.. but always.. sangat2 sensitive nak sebut umur dia.. regardless..

Anak2 aku selalu offer nak cabut uban kat kepala nih.. Especially Danial.. katanya "adik tak suka tengok la bu.. nanti ibu nampak tua.." hahahaha... katanya la.. but then again my answer will always be the same, "hmmmm... adik cabut ke.. adik tak cabut ke.. umur ibu tetap mcm tu.. tak kurang.. tak lebih.. tak de bezanya.. biarlah uban tu kat situ.. lagipun bagus ada uban nih.. ingatkan kita hari mati.." **hahahaha.. ayat nak physco diri sendiri nih..**

Betul ke kalau ada uban kita nampak tua? Zaman sekarang nih.. budak sekolah menengah tingkatan 1 pun dah beruban.. tua ke dia? and berbalik pada cerita kawan aku tadi.. tok sah cerita la alat2 kerim muka.. anti kedut.. supplement.. vitamin ke hapa.. sebut je.. semua dia ada.. haihhhh.. sampaikan aku pun naik lemas menengok..

And each time when the subject is up.. katanya "I am not like you okay.. while you can be very happy with your own skin.. and.. you don't mind for people to know your age.. or whatever.. me on the other hand feels it is hard to accept.. I feel like.. myself is pruning.. and it kills me everytime.." And honestly speaking... this friend of mine.. well.. dari kaca mata aku sendiri lah.. orang nya sangat2 cantik.. manis.. apart from being single and she lots and lots of admirer..

Alhamdulillah.. kalau aku risau pun cuma mungkin sebab berat badan aku naik **hahahaha.. tak boleh belah punya ayat lagi..** sebabnya.. sekarang nih tengah pregnant.. mungkin juga aku bernasib baik.. aku tak punya masaalah jerawat.. **jangan la ada.. benci jerawat..** habis cerita.. aku memang setakat ni.. dikurniakan Allah.. dengan tak banyak masaalah dengan diri aku sendiri.. sebab tu jugaklah aku dah rasa berpuashati dengan apa yang aku ada..

Kalau aku beli losyen pun.. sebab.. aku suka warna packaging losyen tu.. atau bau dia.. atau sbb losyen tu mmg betul2 best kalau diguna **kelemahan aku nih..** and most of the time.. sebab aku suka nengok tersusun kat depan cermin aku.. **hahaha.. bengong tak sudah kan??** Sudahnya.. aku ada banyak losyen yg memang utk display je.. keh3x..

Teringat kata Ustazah Siti Zubaidah time sekolah dulu... "Cuma mereka yang tak yakin saja yang rajin mengubah apa yang dah dikurnia Allah.." dan aku suka sangat perwatakkan Ustazah ni.. Tanpa sedikit alat mekap pun kat muka.. masih lagi kelihatan jelita.. and ye kawan2.. dia sangat jelita di mata aku..

Cumanya... nak bagitau lah.. sekalipun aku suka akan penampilan Ustazah Siti Zubaidah.. kerat la kaki atau tangan aku.. aku tak kan keluar rumah tanpa bedak dan lipstick juga minyak wangi.. LOL... **masih lagi kelemahan aku..**

Being 40.. being me.. overall at the moment of speaking.. ** well typing ** aku tak risau bila umur aku meningkat.. aku tak risau bila rambut aku mula memutih.. aku tak risau kalau aku ada kedut kat muka **hahaha.. ini sebab at the moment memang tak ada.. tak taulah kalau in future bila ada kedut.. aku jadi risau** SEBABNYA??? aku rasa aku dah puas jadi muda.. aku happy dengan diri aku sendiri.. aku tau macam mana rupa aku tiap pagi bila aku bangun tidur dan pergi ke bilik air mengadap cermin.. regardless..

Perhaps.. bila umur aku jadi 50 **hahahaha.. rasa ngeri la pulak tetiba**.. mungkin aku akan berfikiran sebaliknya.. but then again.. aku selalu ingat kata2 dari Audrey Hepburn.. **Wanita paling cantik dimata aku.. yg memang aku admire dari aku sekolah rendah dulu... "Age gracefully.. and you'll be beautiful inside out.."


p/s - entry yang cuma aku saja yang tau kenapa aku tulis.. to few of my friends.. that "knows"... Be happy with what you have.. mungkin buruk pada kita.. but not to others.. If we didn't treat ourselves right.. no one will.. LoVe you guys.. :)
And yes.. you are right.. Audrey Hepburn can say such things because she is beautiful.. unlike us.. plain jane.. :))

Ulasan

♥MAMASYAZA♥ berkata…
semua owang akan tua, pakai le losyen, cream cam mana pun, satu hari akan nampak kedutnye.
payarumput21 berkata…
MamaSyaza..

Kalau ada button "like".. dah lama akak tekan.. :)

Betul3x.. serupa mcm kalau kita pakai krim pemutih muka... takat muka je putih.. leher, tangan, badan semua dok tara tu jugak.. merelit.. hehehe..