Rabu, 18 Julai 2012

Ahlan Ya Ramadhan..

Salam semua.. esok dah tengok anak bulan Ramadhan.. tak sabar rasanya nak tempuh bulan Ramadhan.. hati tu rasa macam seronok sangat2..

Tahun ni makcik sambut Ramadhan insyaAllah.. kat rumah baru.. di Melaka.. okeh.. jangan silap eh.. sambut jerrr.. bukan pindah sana.. makcik masih lagi tersekat kat Pasir Gudang nih.. tah bila tahun la ada rezeki nak dapat duduk rumah tu..

Sebenarnya nak cerita.. rumah tu dah siap lama dah.. cumanya.. sebabkan makcik kat Pasir Gudang.. En.Amat pulak kat Port Dickson.. and cuma hujung minggu je dapat tengok muka masing2.. tu yg selalu tak de masa nak mencarakan rumah kat sana.. apa2 pun last week, makcik berkesempatan la mencuci rumah.. hajatnya nak cuci rumah cuma makcik dgn En. Amat saja.. Sara tolong jagakan Imann.. but bila dah sampai Melaka.. dah dekat sgt2 dgn anak bujang K-Pop makcik tu.. singgah la asrama.. jumpa dia.. dahhhh.. bantai dia nak ikut.. suruh cakap dgn warden kata nak balik ikut parents..

Hujung minggu nih.. InsyaAllah nak pasang railing and curtain... seronottttttt... heheheh...**Okeh.. dah lari tajuk pulak mokcik sorang ni kannn..**

Balik pada Ramadhan.. tahun ni makcik akan berpuasa dgn Sara, Imann & diri Mokcik saja.. anak2 bujang semuanya kat asrama.. but InsyaAllah.. kalau di izinkan.. berjumpalah kami dan berbuka lah kami.. juga bersahurlah kami bersama2 bila mana tiba hujung minggu.. InsyaAllah.. Lagipun En.Ayah ada kat Malaysia.. dia pun tentu2nya nak berbuka, bersahur bersama2 dgn anak2 jugak kannnn.. so makcik dulukan En.Ayah la nampaknya.. sebabnya tahun2 sebelum nih memang En.Ayah tak berpeluang nak menghabiskan Ramadhan dgn anak2.. walau tak makcik nafikan ada sedikit rasa dalam hati yg berbaur sedih sebab.. ya lahhh.. bulan posa kannn.. need i say more ke?

Buat teman2 kat luar sana.. RAMADAN KAREEMMM..!!!!  Semoga puasa yg sempurna akan lebih membentuk peribadi kita menjadi lebih mulia dari yg sebelum2 nya.... Semoga tabah dan sabar dengan dugaan Ramadhan.. Selamat menjalani ibadah puasa semua..

Ehem.. posa yg tinggal tahun lepas dah abes bayar ke belum?  hehehehehe...

2 ulasan:

KakNi (CikNi Ahnie) berkata...

Dah abis dah bayar... heheheh...

Semoga dpt berbuka & bersahur dgn en ayah ye bulan puasa tahun ini

muhammad fakhar muhammad nur berkata...

As Salam, i am currently conducting a survey about mosque in Malaysia for my master thesis. it would be a big help if u could help me to answer the survey. Thanks in advance.
https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dGhMa19JeDlpZ04xajZTVnROYVl2cWc6MQ#gid=0

jom baca quran

Me.. Today...

    follow me on Twitter